Home » Ontspanningsoefening

Ontspanningsoefening

Gepubliceerd op 25 augustus 2018 11:17

Dit is een simpele,maar zeer effectieve ontspanningsoefening......Doe deze oefening regelmatig,dan zul je merken dat het steeds minder tijd gaat kosten om de staat van ontspanning te bereiken die nodig is voor meditatie en healing.....Ga zitten met rechte rug en beide voeten stevig naast elkaar op de grond......Concentreer je op je ademhaling en laat deze rustig en regelmatig worden.....Begin nu vervolgens beetje voor beetje je lichaam te ontspannen....Dit kun je doen door eerst je tenen aan te spannen en ze dan weer te ontspannen....Daarna ga je naar je enkels....Ook nu eerst weer spannen en dan ontspannen....Vervolgens zijn je kuiten aan de beurt....Eerst aan spannen dan weer ontspannen.Werk op dezelfde wijze je hele lichaam af van beneden naar boven....Eerst je benen,dan je romp,je armen,schouders,nek zelfs je hoofd en de spieren van je gezicht....Eerst aanspannen en dan ontspannen....Als je tenslotte bij het puntje van je hoofd bent aangekomen en je hele lichaam beurtelings aangespannen hebt en daarna weer ontspannen,ga je in gedachten je hele lichaam door.Kun je nog ergens een plekje vinden waar de spieren nog steeds gespannen aanvoelen?...Schenk aandacht aan die plek door nogmaals de spieren aan te spannen en weer te ontspannen....Blijf de hele tijd rustig doorademen....Als je klaar bent met deze oefening zul je volledig ontspannen zijn,tot aan het kleinste spiertje toe....Let op dat ook de ademhaling volkomen rustig en ontspannen verloopt.



Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.